Responsabilitate pentru viitor
În anul 2020, prin utilizarea materialelor reciclate, am reușit să economisim peste 2.900 de tone de plastic nou. În 2022, proporția de plastic reciclat din ambalajele produselor de marcă dm a fost de aproximativ 43%. Până la sfârșitul acestui an, ne propunem să atingem 50% și, în același timp, să îmbunătățim procesul de reciclare al ambalajelor.
Soluții inovatoare de ambalare
La dm, implementăm diverse măsuri pentru a crește reciclabilitatea ambalajelor noastre. Acestea includ utilizarea materialelor monomateriale, care facilitează reciclarea. De exemplu, tuburile gelului de ras de la alverde conțin cel puțin 70% material reciclat, iar cele ale aftershave-ului conțin cel puțin 61%. De asemenea, ambalajele sunt concepute pentru a necesita cât mai puțin material, ceea ce economisește resurse și reduce emisiile de CO₂.
Principiul Cradle-to-Cradle
Principiul Cradle-to-Cradle (C2C) urmărește un model în care produsele sunt concepute astfel încât, după utilizare, să fie complet reintegrate în ciclul biologic sau tehnic. Aceasta înseamnă că materialele sunt fie biodegradabile, fie reutilizabile în cicluri industriale închise. dm se aliniază acestui principiu și își propune să conceapă ambalaje care să fie fie biodegradabile, fie complet reciclabile.În octombrie 2021, grupul de țări dm a lansat un proiect pilot pentru conștientizare: clienții au fost invitați să returneze sticlele de plastic goale direct în magazinele dm. Aceste sticle au fost colectate, prelucrate și reintegrate în ciclul de producție. Inițiativa a avut scopul de a sensibiliza oamenii că materialele de ambalare nu sunt deșeuri, ci resurse valoroase care trebuie menținute în circulație.
Angajament comun: Forumul Recyclate
În 2018, dm a fondat împreună cu alte companii Forumul Recyclat, o asociație formată din peste 40 de parteneri care acoperă întreaga lanț de valoare a economiei circulare. Scopul este de a promova utilizarea materialelor reciclate, de a reduce ambalajele și de a crește reciclabilitatea acestora.Prin măsuri concrete și obiective ambițioase, ne propunem să fim un exemplu și să arătăm companiile, dar și indivizii, pot prelua responsabilitatea pentru mediu. Prin utilizarea materialelor reciclate, soluții inovatoare de ambalare și orientarea către principiul Cradle-to-Cradle, dorim să contribuim semnificativ la promovarea economiei circulare.